Dessiner, gribouiller, schématiser pour apprendre et enseigner l’anglais
Drawing, doodling, sketching to learn & teach English
Dessiner, gribouiller, schématiser pour apprendre et enseigner l’anglais
Journée d’études ARDAA organisée par Pascale Manoïlov, Joséphine Rémon et Hélène Josse
Lieu : Université Paris Nanterre, amphithéâtre du bâtiment de la Formation Continue
Inscription gratuite mais obligatoire : https://forms.gle/KsoVp66PMgA8iCyc8
Programme
9h15-9h30 : Accueil
9h30-10h30 : Keynote speaker - Finola Wilson, Impact + Workshop : The What, How & Why of Sketchnoting for Professional Learning
10h30-11h : Pascale Manoilov - Drawings, sketches, doodles: what do they tell us about students’ EFL learning?
11h30 : Affichage des dessins + pause
11h30-12h : Agnès Leroux - Can you draw the English syntax? Drawing to explain or to understand?
12h10-12h40 : Hélène Josse & Céline Thurel - I saw a movie with Brad Pitt: fighting syntactic ambiguity with pencils
12h40 : Affichage des dessins
12h45-14h : Déjeuner
14h-14h30 : Joséphine Rémon - Teacher identity, speaker identity: the drawing of a coat of arms as reflexive tool in English teacher training
14h40-15h10 : Marie-Pierre Jouannaud - Retour d’expeìrience : Designing posters to learn how to teach English
15h10-15h40 : Affichage des dessins et pause
15h40-16h10 : Anne JARRY - Retour d’expérience : utilisation du sketchnoting en cours de comptabilité et fiscalité
16h20-16h50 : Marie Potapushkina - Using pictorial gesture as a guide to hear and pronounce English
16h50-17h : Affichage des dessins et conclusion
Pour plus d'informations : https://ardaa.hypotheses.org/959